Fixed gear i gradski bicikli

"The first time I rode a fixie, it nearly killed me. The machine was alive! This horse wanted to run, and I wasn’t about to stop it. I felt a rush, the intoxication of riding on the back of something wild, a little dangerous and, most of all just plain fast and fun."

Stephen Regenold, urednik i osnivač GearJunkie.com
fixed gear bicikli fixed gear bicikl

Fixed gear bicikli

Fixed gear je bicikl kod kojeg postoji kruta veza između zadnjeg točka i zupčanika. To znači da kad se okreće zadnji točak okreće se i zupčanik, a samim tim i pedale i vaše noge moraju neprestano da budu u pokretu. Ako niste do sada vozili ovaj tip bicikla biće vam u početku teško da se odviknete od navike da pri postignutoj željenoj brzini jednostavno prestanete da vrtite pedale, ali sam bicikl će vas odmah opomenuti. Ovo takođe znači da ako želite možete da vozite bicikl i unazad. Mada, to je lakše reći nego uraditi. Pazite, fixed gear bicikl nije baš za svakoga. Treba malo vremena da se naviknete na njega i trebalo bi ipak da budete u malo boljoj formi. Sve je to stvar vežbe i navike, a ovaj bicikl vam ipak pruža malo drugačiji doživljaj vožnje, svakako uzbudljiviji. Vožnja fixed gear bicikla vam pruža bolji osećaj terena, brzine kojom se krećete, ukratko osetićete mnogo bolju povezanost s vašim biciklom.

Karakteristike

Naravno, sve ima svoje prednosti i mane. Fixed gear bicikl je lakši, nema brzine, menjače, masivne zupčanike, mi smo mu stavili kočnice, mada mu ni one nisu neophodne. Jednostavniji je za održavanje, teže će vam spasti lanac prilikom vožnje i duže će vam trajati. Lakše ćete postići i održati brinu koju želite, bez podešavanja brzine na menjaču, a i ako vam je to cilj, brže ćete postići bolju formu. Ono na šta treba da obratite pažnju jeste da je na uzbrdici potrebno rasteretiti zadnji točak i preneti težište tela napred. Na nizbrdici opet treba da kontrolišete brzinu bilo kočnicama bilo korišćenjem kontra sile na pedale, odnosno zupčanik i zadnji točak. Naravno, ovde je opet najvažnije da ne zaboravite da čak i tada morate da vrtite pedale iako sporije. Posebno treba da vodite računa o naglim, oštrim skretanjima. Upravo, opet, zbog stalnog okretanja pedala pazite da pedalom ne zakačite tlo da ne biste izgubili ravnotežu.

Flip-flop glava

Ipak, većina ovakvih bicikala, kao i naš, ima tzv. flip-flop zadnju glavu. To znači da ako skinete zadnji točak i okrenete ga za 180° dobijate klasičan freewheel točak, odnosno dobijate klasičan bicikl s jednom brzinom koji vam možda ipak više odgovara.

Popularnost

O fixed gear i singlespeed biciklima se sve više priča. Zbog svoje jednostavnosti, namene i dizajna na kraju krajeva, sve više su popularni, posebno u urbanim sredinama.


gradski bicikli muški gradski bicikli

Gradski bicikli

Gradske bicikle iz naše ponude karakteriše geometrijski jednostavan ram od 28" tankih cevi. Akcenat je pre svega na jednostavnosti, udobnosti i naravno kvalitetu delova koje biramo. To su uglavnom bicikli sa malim brojem brzina, jednostavni za vožnju i za održavanje. Nema komplikovanih prenosnih sistema, neće vam spadati lanac u vožnji i veoma lako ćete se navići na njega. Ukoliko želite da uživate u jednostavnoj gradskoj vožnji, ovo je bicikl za vas. Naravno, ukoliko želite, uvek postoji mogućnost ugradnje menjača sa većim brojem brzina po vašem izboru.

cruiser bicikli kruzer bicikli

Cruiser bicikli

Cruiser bicikle karakteriše malo drugačija geometrija samog rama. Oni su pre svega bili popularni još 50-tih godina prošlog veka. Za nijansu su manji od gore pomenutih gradskih bicikala i imaju točkove od 26". Pravimo ih isključivo u varijanti sa jednom brzinom ili sa Shimano Nexus zadnjom glavom sa 3 brzine.